Sonntag, Oktober 15, 2006

Baklava


Baklava tarifini ramazanin basinda,portakal agacindan almistim.Ilk yaptigimda aynen tarife uymustum,ama bugün ikinci defa yaptigimda,baklavayi firindan cikarinca üzerine sicak serbeti döktüm ve daha güzel oldu.Portakal agacindan Hatice hanimin annesinede tesekkürler ediyorum, bu güzel tarifi icin.Tarifinide ekliycem.

Malzemeler


şerbeti:
5 su bardağı şeker
3,5 su bardağı su
yarım limonun suyu


hamuru:
4 su bardağı un
1 su bardağı ılık süt
1 paket kabartma tozu
100g erimiş tereyağı
1 yumurta


içi:
250g dövülmüş ceviz
ayrıca:
3 paket buğday nişastası (toplam 500g)
150g eritilmiş kızgın tereyağı


Hazırlanması:
1. Hamur malzemeleri ile poğaça hamuru kıvamında yumuşak bir hamur yapın. Bunu 15-20 dakika dinlendirin. Dinlenmiş hamuru 3 eşit parçaya ayırın. Her parçadan 16-18 adet cevizden küçük parçalar koparın, kopardığınız parçalara elinizle ceviz şekli verin, şekil verdiğiniz her küçük bezeyi merdane ile bir yemek tabağı büyüklüğünde açın. Aralarına bolca nişasta serperek 16 veya 18 parçayı üstüste koyun, (en üsttekine nişasta serpmeyin) böylece 16'lı (veya 18'li) 3 grup elde edin.
2. Yuvarlak bir fırın tepsisini yağlayın, 16'lı bir grubu alıp merdane ile tepsinin genişliğinde açın. Bunu tepsiye serip üstüne ceviz içinin yarısını serpin. Ikinci grubu da açıp üzerine serin, kalan cevizleri de bunun üzerine serpin, son grubu da açıp en üste serin.
3. Tepsideki yufkaları baklava dilimi şeklinde dilimleyin, üzerine ve her yanına değecek biçimde, 150g kızgın tereyağı gezdirin. 200°c fırında üzeri kızarana kadar pişirin. Fırından çıkartıp baklavayı soğutun, şerbet ılık baklava soğukken şerbeti tepsinin üzerine gezdirin. 4-5 saat sonra servis yapin.

-----------Afiyet olsun-----

12 Kommentare:

Damak Tadı hat gesagt…

ŞEKERİM BENİM,
Zaten sen şeker gibisin baklavayı da yapıntın ya tadından geçilmez artık..))Canım ellerine sağlık çok da güzel ve başarılı olmuş baklavan.Hepinize afiyetler olsun..Günleriniz hep baklava kıvamında tatlı ve sıcacık geçsin.

Sana ve ailene mutlu,sağlıklı,huzurlu ve neşeli bir hafta diliyorum..Sevgiyle kalın şekerrrrr.Kocaman öpüyorum..

tatli-tuzlu hat gesagt…

Gülüm güzel yorumun icin tesekkürler,sana ve ailenede güzel birhafta diliyorum demek kaliyor banada.Sevgiler canim

Nalan Kaplan hat gesagt…

Merhaba Behiyecim.Bayram yaklaşırken bu tatlı iyi olmuş.İllaki hepimizin bilipte yaptığı bir baklava tarifi vardır ama ben değişik tarifleride denemeyi seviyorum,bunuda denemek isterim çok güzel görünüyor,ellerine sağlık !

sevgiyle kal...

Yemekbahane hat gesagt…

Merhaba Behiye,

Ben de senin ziyaretin için çok teşekkür ediyorum. Dediğin gibi blog yeni olunca yorum birakanlari gormek daha bir guzel geliyor insana...Baklava gerçekten harika gözüküyor.Ellerine sağlık !!!!

Müge

Anonym hat gesagt…

Behiyecim,
merhabalar ,
çok güzel tatlar yayınlamışsın ben herhalde doğum günü rehavetinden pek uğrayamamışım özür.
baklava muhteşem görünüyor ,
arkadaşın sorununu çözeriz evel allah ,blogcudan bende bir blog www.blogcu.com/onebenbirsey açtım resim eklemeler yazı yazmalar hayli enteresan çalışıyorum onlara arkadaş yazarsa bana ne öğrenmek istiyor anlatayım anne bloğa
sevgilerimle

Anonym hat gesagt…

Merhaba baklavanız ilk denemesine rağmen bence mükemmel olmuş elinize emeğinize sağlık ikinci resme bakmaya dayanamadı midem :) sevgiler

Anonym hat gesagt…

nefis görünüyor uğraşmanıza değmiş,ellerinize sağlık.

tarifname.blogspot.com

tatli-tuzlu hat gesagt…

Mügecim tesekkür ederim,sevgiler

tatli-tuzlu hat gesagt…

Sevgili Susam ve Sevgili Seda
gercekten güzel oldu hatta bu islerden anliyan komsum var onada ikram ettim ve 10 üzerinden 10 diye bilirim::) güzel yorumlariniz icin tesekkürler........

tatli-tuzlu hat gesagt…

Nalancim bende degisik tarifler denemeyi seviyorum,tatli olarakta bir kactane denedim.Ama baklavayida yapip ögrenmek gerek dedim ve denedim, iyikide denemisim diyorum.Güzel yorumun icin sagol,sevgiler.

tatli-tuzlu hat gesagt…

Canadn sen varya harikasin ya, vallaha kim yardim istese kosuyorsun.Allah gönlüne göre versin, canim bu dogum günün cok agir basti gibi, gercekten hic sesin cikmiyor:)

Anonym hat gesagt…

Kadir gecen mubarek olsun Allah dualarinı kabul etsin. Sevdiklerinle beraber daha nice Ramazanlara kavuştursun. Nesrin