Montag, Oktober 16, 2006

AYVA TATLISI



Gecen ayda yapilan ye#14 yemek etkinligine katilmayi cok istemistim, ama kismet olmadi.Bu ayki etkinlige katilmayi aklimadan hic gecirmemistim, ama bi anda neden olmasin diye düsündüm ve ayva tatlisiyla katilmaya karar verdim.Gercekten cok güzel oluyor.

Malzemeler:

  • 1 kilo orta boy Ayva
  • 1 tatli kasigi Limon suyu
  • 3 su bardagi Su
  • 2,5 su bardagi Seker

Yapilisi:

  • Ayvalar ortadan bölünür, kabuklari soyulur ve cekirdekleri cikarilir.Kararmamalari icin hemen suya atilir.
  • Ayvalar üstlerini asacak kadar suda haslanir. Yumusayinca delikli kepce ile alinir, sulari süzülür.
  • Üc bardak suyun icerisine seker konur, bir tatli kasigi limon suyu ilave edilir. Biraz kivama gelinceye kadar kaynatilir.
  • Hafif kivama gelmis olan sekerli surup icerisine ayvalar katilir,düsük ateste kaynatmaya devam edilir. Ayvalarin icerisine surubun iyice cekmesi icin bu islem 10-15 dk kadar sürer. Sonra ocaktan alinir, sogutulur.Kaymak veya krem santiyle servis yapilir.

--------Afiyet olsun--------

15 Kommentare:

Beyhan hat gesagt…

Böyle meyve tatlılarına bayılıyorum.Üzerine galiba kaymak daha çok yakışır.Ellerinize sağlık.

Unknown hat gesagt…

Tabi yorum birakiriz Behiye'cimm:)Blogun hayirli olsun.Hosgeldin aramiza.Hos bende yeniyim bak yeni yeni kaynasiriz iste:))

Bundan sonra bolca gorusmek uzere...

Sevgilerimle
Gulenay

yemek vakti hat gesagt…

Ellerine saglik.
Güzel olmus.
Ayva tatlisini hic denememisimdir.
Insallah bu kis bi deneyecegim.
Sevgiler

Anonym hat gesagt…

Merhaba ayva tatlısı elma tatlısı çok güzel tatlılar hem hafif hem görüntü açısından harika ellerinize bağlık

Damak Tadı hat gesagt…

Sevgili Şekerim,
Ben işte bu tür tatlıları çok severim,hele ki ayva tatlısına bayılırım inan krem şantiyle.))Seninki de muhteşem olmuş rengide tam kıvamında canım..Sen ne hamaratsın böyle ellerine sağlık,yaptığın herşey çok nefis ve lezzetli gözüküyor.Çok öperim seni şekerrrrr..Sevgiyle kal daima..
Komşun açtımı sayfasını?

tatli-tuzlu hat gesagt…

Beyhancim,kaymak yada krem santi istege kalmis, hangisi hosuna giderse.Sevgiler

tatli-tuzlu hat gesagt…

Gülenay cok tesekkür ederim güzel yorumun icin.Insallah görüsürüz.Sevgiler

tatli-tuzlu hat gesagt…

Sevgili yemek vakti denemeni tavsiye ederim, gercekten harika bir tat,kolay gelsin,sevgiler

tatli-tuzlu hat gesagt…

Sebnemcim tesekkür ederim,sevgiler

tatli-tuzlu hat gesagt…

Gülüm sagolasin güzel yorumun icin.Komsum acti sayfayi ama pek birsey ekliyemedi daha,ugrasiyor.Bende seni öpüyorum,Sevgiler

Ferhanca hat gesagt…

zıyaretin için tesekkurler.ayva tatlın çok guzel gorunuyor.sevgıler her zaman beklerım FERHAN

Anonym hat gesagt…

Canim ayva tatlin nefis olmus,ellerine saglik,simdiden kadir gecen mubarek olsun.öptüm
öznur

Damak Tadı hat gesagt…

Şekerim benim,
Senin ailenin ve komşunun
Kadir geceniz mubarek olsun Allah dualarınızı kabul etsin. Sevdiklerinle beraber daha nice nice Ramazanlara kavuştursun inşallah.
Sevgilerimle..Öpüyorum canım

hayat hat gesagt…

ayva tatlınız çok güzel görünüyor,ellerinize sağlık. İyi bayramlar dilerim.Ben de yeni blogcuyum,bana da beklerim canım.hoşçakal.

MUTFAK SAYFASI hat gesagt…

Ayva tatlisini bir davette yemistim ilk kez. cok sasirmistim bu nasil bir lezzet diye, kendi denemelerim ordaki lezzeti elde etmeme yetmedi ne yazikki. Belki senin tarifin ugur getirirde tatlimdan yeriz. ellerine saglik canim sevgiler suna