Montag, September 04, 2006

Sütlü un helvasi


Gerekli Malzeme:

2 su bardagi un

125 gr margarin veya tereyagi

1 1/2 su bardagi seker

1 1/2 su bardagi süt

1 cay bardagi ceviz ici (iri kirilmis)

yada 1 fincan cam fistigi

Yapilisi:

Sekerle süt karistirilir ve kenara alinir.

Tencereye yag ve ceviz (fistik) konur , kizdirilir. Unu katilir, tahta kasikla hafif ateste karistira karistira kavrulur. Unu rengi dönmeye baslayinca yani pembe bir renk alinca atesten indirilir.

Sekerli süt üzerine dökülür, karistirilir. Tekrar karisan helva hafif atese konur. Kapali olarak suyunu cekince atesten indirilir, bes dakika kadar öyle birakilir.

Yine bes dakika araliklarla iki defa daha karistirilir. Kapagi kapali olarak on dakika bekletilir. Karistirip, tabaklara alinir, servis yapilir.

--------------Afiyet olsun------------

17 Kommentare:

Anonym hat gesagt…

Ellerine sağlık çok nefis görünüyor. Sevgiler

Anonym hat gesagt…

Behiyecim,
kontrole geldim :)baktım ki sayaç yeni yerinde arzı endam eylemiş çok güzel olmuş :)10 üzerinden 1000 veriyorum değil verdim gitti:)
Şimdi bir şey daha bu comment moderationı sen kendinmi tercih ettin eğer öyle değilse onu değiştirmen mümkün bizim kullandığımız tarz daha pratik ikinci bir iş çıkmıyor sonuçta şöyleki ana kumandadan:) comment settings e gir oradan enable comment kısmına yes yada sen de ne görünüyorsa onun tersine tıklarsan yorumlar hemen çıkar:) ders sonu:)
başka bir şey yapmak istiyormusun sayfaya lütfen söyle hiç çekinme
sevgilerimle

Anonym hat gesagt…

Behiye merhaba ilk yorum benden olsun sütlü yazmışsın ama malzemelerde süt yok acaba su yerine sütmü olacaktı ellerine sağlık çok güzel görünüyorlar un helvasınada bayılırım. Sevgiler Ebru

Anonym hat gesagt…

yorumum göremiyorum

Damak Tadı hat gesagt…

Behiyecim,
Oleyyyy yaşasın yan tarafa geçirmişsin,tebrikler canım ya..Çok sevindim bende dertli olmuştum sana yardım edemiyorum diye.Sağolsun Candan hemen olaya el atmıştı sayfamda gördün mü??

Un helvan da can yakıyor ordan tatlım,haftanın ilk günü ya tatlı yiyip tatlı ordan gülümsemek için dimi..sen işi biliyosun canımcım.

Çok güzel olmuş ellerine sağlık.

çok güzel bir hafta diliyorum canım.

Sevgiyle kal her zaman..

tatli-tuzlu hat gesagt…

Ebru canim affet vallaha sabah sabah sakarligim tutmus, yanlislikla hepsini sildirmisim affet, gercekten cok üzgünüm.

tatli-tuzlu hat gesagt…

Gül cok tesekkür ederim gercekten cok yardimin dokundu candana haber vermekle.

Evet ya haftaya tatli basliyalim diye canim,bende sana ve bütün arkadaslara güzel bir hafta diliyorum, sagol.

tatli-tuzlu hat gesagt…

Ebrucum vallaha yanlislik olmus, su yerine süt olacakti, senin sayende hatalari düzelttim tesekkür ederim, güzel bir hafta diliyorum.

tatli-tuzlu hat gesagt…

Pembeli yorumun icin tesekkür ederim, güzel bir hafta diliyorum.....

Anonym hat gesagt…

Helva gerçekten güzel görünüyor.Küçük bir tabak yemek isterdim şu anda.Ellerine sağlık Behiye.

ev perisi;) hat gesagt…

Birde sütlüsünü deneyelim...
Şahane ellerine sağlık sevgili tatlı-tuzlu...

Anonym hat gesagt…

@Behiyecim öncelikle arkadaş ekleme faslına bir bakalım şimdi ana kumandayı açıyorsun sayacı eklediğin bölüm orada
Blog member profile
end profile
mainorarchive page
h2 class =sidebar -title links/h2
ul
diye olan yerin altına arkadaşları yazıyorsun orada örnek olarak bir google ve edit-me linki verilmiş sağ tarafta görülüyor onları takiben yapabilirsin
mesela beni eklemek istiyorsan
li a href http:onebenbirsey.blogspot.com Candan a li şeklinde yazabilirsin
blogcu arkadaşlar var isede aynı o da a href http:blogcu.com/didems Didem a li şeklinde (ben tam olarak yazamadım ana kumandada göründüğü şekliyle çünkü basmıyor sen oradan takip et.Yine yalnış bir şey yaptığını düşünürsen clear edits de
yoruma gelince create(yani )yeni
edit posts(yan yazdığın posta ek filan ve moderate comments yani yorumları yönetme bölümü var yorumları yönetin almancası neyse oraya git
orada show comments in pop up window yani yorumları pencerede göster bölümü onu atla o no olacak dedim ama sen onu yes lemişsin olsun problem değil
sonra show word verification for comments yorumları basmadan harfleri giriyoruz ya o da yes olacak onuda atla ,
şimdi aşağıda enable comment moderation var yani yorumları yönet kontrol et gibi bir şey oluyor sende bunun almancası neyse oraya No yada sende ne ise tamamen tersini işaretle budur.
onun altında show profile image yani ziyaret eden kişilerin adlarını göster oluyor bu yes olarak kalsın
DERS SONU...Gelip check ederim OK
HELVADA SUPER OLMŞ ELLERİNE SAĞLIK ÖĞRENCİM.) ÇO K SEVGİLERİMLE

tatli-tuzlu hat gesagt…

Candan cok tesekkür ederim, ben bununla yarin sabah devam ederim. Artik yemek yapma vakti geldide geciyor, sagolasin canim ,sana kolay gelsin, iyi aksamlar by behiye

Anonym hat gesagt…

hayırlı kandiller behiyecim
sevgilerimle

OUR BEAUTIFUL HOUSE&GARDEN hat gesagt…

Almanyali hemserim öncelikle kandilini kutluyorum.
Ben Stuttgarttan Sonia, Helva tarifin cok güzel babamin yaptigi sütlü un helvasina benziyor. Bizim ailede helvayi en iyi babam yapar.
Sayfanda cok hos olmus bu arada, tabii memleketlim candana da tesekkürler yardimlarindan ötürü.
Sevgiler Sonia...

tatli-tuzlu hat gesagt…

Sizlerede hayirli kandiller arkadaslar,sagolun.


Sevgili sonia yorumun icin tesekkür ederim, babayin yaptigi helvanin tarifini cok merak ettim bi ara sayfanda yayinlarsan sevinirim.
Elbetteki sevgili candanin yardimlarini unutmuyorum, tesekkür ederim. Behiye

tatli-tuzlu hat gesagt…

Tesekkür ederim evperisi, kolay gelsin. Behiye