Samstag, September 09, 2006

Sebit Yaglamasi




Bu yemek tarifi bizim oraya kayseriye ait.

Hamur icin.
1/2 Kg Un
1 Yumurta
Tuz
Su

Kiymali harc icin:
1/2 Kg Kiyma
1 tane Sogan
1 tane Sivribiber
2 tane Domates
1 y. k. Salca
1 tatli kasigi Bibersalcasi
Tuz
Karabiber

Hazirlanisi:
Hamur malzemeleriyle , fazla yumusak olmayan bir hamur yogrulur, on dakika dinlendirilir.
Hamurdan yumurta büyüklügünde bezeler alinir , acilir ve sacin üzerinde yada teflon tavada pisirilir.

Kiyma harci icin bütün malzemeler ve bir cay bardagi su bir tencereye koyulur ve kavrulur.

Pisirmis oldugumuz lavas ekmeklerinin üzerine kiyma harci yayilir, bu islem lavas ekmekler bitene kadar tekrarlanir. Dörde bölünür ve sicakken sarimsakli yogurtla servise sunulur.

---------------- Afiyet olsun------------

16 Kommentare:

DRNEFES hat gesagt…

ben biliorum buna benzer tarifi hatta adı da ulukatmerdi..izmir bayındıra ait..ama pasta dilimi gibi kesmion tabi..lahmacun gibi yiosun ve odun atesinde sacta pişio.ooooh miss....

Damak Tadı hat gesagt…

Bende sana ve ailene harika hafta sonu diliyorum Behiyecim.

Sevgilerimle,

Damak Tadı hat gesagt…

Sevgili Behiyeciğim,
Bu yağlamayı bizim gelinimizde aralıklarla yapar,ben çok severim.
Seninkide harika olmuş canım ellerine sağlık.Şu tabaktakini bu tarafa doğru uzatsana,yok yok şurdan bak sol tarafındayım yine göremedinmi canım??En iyisi ben geleyim biraz bekler misin canım??

Ellerine sağlık canım,şimdi gidip biraz dinlen çok ayakta kaldın canım.Çok öperim seni,iyi pazarlar Behiyeciğim..

Anonym hat gesagt…

Behiyecim,
Harikasın linkler olmuş superde arzı endam etmişler,
sebit yağlaması da muhteşem ellerine sağlık ben oya kıymasıyla deneyeceğim
sevgilerimle

MUTFAK SAYFASI hat gesagt…

bu sahane bir tarif, behiye, iyiki sitende yayinladin. bende kayserili bir arkadastan ögrenmistim bu güzel lezzeti. arada bir yaparim. ne güzel yöresel nefis lezzetleri paylasiyoruz, sizlere afiyet olsun, suna

tatli-tuzlu hat gesagt…

Arkadaslar hepinizede tesekkür ederim. Sizlerede kolay gelsin afiyet olsun.
Sükür linkler oldu candancim.

Arkadaslar söylemeden gecemiycem, yemegin adi sebit, ama s harfinin alti noktali olmali.Benim klavye türkceye gecmedigi icin yanlis oluyor bazi seyler.
Behiye

Anonym hat gesagt…

Behiyecim ellerine sağlık, çok değişik bir tarif, denemek lazım ;)
Sevgiler.

Anonym hat gesagt…

Merhaba Behiyeciğim, ellerine sağlık. İnanki sabah sabah ağzım sulandı... Sieht sehr lecker aus! Kendine iyi bak canım. Nesrin

Damak Tadı hat gesagt…

Canım senin şu Şebiti (doğru dimi)benim çok canım çekiyor.Hazır sen yapmışın bize şurdan bir kaç tane uzatsana öğle yemeğimiz hiç güzel değil.))Şimdi sayfanın karşısına geçmişiz bak burdayız el sallıyoruz sana.))Bekliyoruz ikramını şeker.))

Sevgiler,çok öpüyorum..

Anonym hat gesagt…

Bir kere komşumuz yapıp getirmişti ve bayıla bayıla yemiştim.Çok iştah açıcı duruyor,ellerine sağlık.

tatli-tuzlu hat gesagt…

Beyhancim afiyet olsun canim, vallaha bizde bayila bayila yiyoruz, yalan yok.Benimde aklimdan senin o hamsiler cikmiyor haberin olsun, insallah hamsileri o sekilde yapip yemek bizede kismet olur, sevgiler behiye

tatli-tuzlu hat gesagt…

Gülevet dogrusu senin yazdigin gibi,canim olsada yollasam vallaha kalmadi. Ya gül cok sempatik birisin vallaha seni tanimak isterdim ha, bi mahsuru yoksa yasini söylermisin . Merak iste naparsin. Bendende sana öpücükler ve sevgiler

tatli-tuzlu hat gesagt…

Sevgili suna ve pembeli sizede güzel yorumlariniz icin tesekkür ederim, gercekten deneyin, ama yerken pasta yer gibi degilde,en üstekine yogurt döküp catala sarip ve tek tek yiyin. afiyet olsun sevgiler

yildizcaa hat gesagt…

merhaba benimde eşim kayserili bende yağlamayı ilk onlarda tatdım. gerçekten nefis, ama ben çatalla değil de elimle yiyom :)) daha lezzetli geliyor bana, ellerinize sağlık, yakında tarifi bende eklicem sayfama sevgiler..
blogcu.com/yildizcaa

tatli-tuzlu hat gesagt…

Sevgili Yildiz aslinda bizde elimizle yiyoruz ama catali tercih edenler icin öyle yazdim canim, öpüyorum sevgiler behiye

isil hat gesagt…

Of bu yaglama var ya, muthis biseydir bu. Annanemin annesi Kayseriliydi. Annanem, canim, bize sahurda bundan yapar yedirirdi. Butun gece uyumazdi bizi mutlu etmek icin. O zamanlar gencti tabi, simdi hic hali yok. Aklima simdi geldi de, hani kebapcilarda satilan lavas ekmekleri var ya, onlarin uzerine bu kiymali harctan doksek, en azindan nefis koreltmek icin yani..Olur degil mi?
Bu arada blogunuza ilk gelisim, cok begendim, takip edecegim.
Sevgiler,