Montag, September 18, 2006

Cevizli ve Üzümlü Pasta

Hamur icin malzemeler:

  • 150 gr labne peyniri ( Quark)
  • 1 tane yumurta sarisi
  • 6 y.k. siviyagi
  • 6 y.k. süt
  • 75 gr seker
  • 1 paket vanilya sekeri
  • bir tutam tuz
  • 300 gr un
  • 1 paket kabartma tozu

Ic harci icin:

  • 200 gr ceviz ici
  • 1 tane yumurtanin aki
  • 50 gr seker
  • 100 gr kuruüzüm
  • 5 y.k. süt

Üzeri icin:

  • 1 tane yumurta sarisi ve 3 y.k. süt

Yapilisi:

  1. Hamur icin, un ve kabartma tozu haric hepsini bi kaba koyun ve karistirin, bu karisima unu ve kabartma tozunuda ekleyin ve düzgün bir hamur elde edene kadar yogurun, gerekirse biraz daha un ilave edin.
  2. Hamuru hafif unlu zeminde, 35x50 cm capinda acin.
  3. Ic harc icin, bütün malzemeleri birbiriyle karistirin. Bu karisimi actiginiz hamurun üzerine yayin, hamurun genis tarafindan tutup rulo seklinde sarin.
  4. Rulodan dört santim kalinliginda dilimler kesip, yagli kagit serili firin tepsisine yada kelepceli kaliba , kesili olan yerleri alta gelecek sekilde, birini ortaya ötekileride etrafina dizin ve yumurtali karisimindan üzerine sürün. Önceden 180°c isittiginiz firinda yaklasik olarak 40 dakika pisirin.

-----Kolay gelsin, afiyet olsun----------


5 Kommentare:

Anonym hat gesagt…

Behiye'cim merhaba daha öncede yorumladım ama çıkmamış olsun tekrar yazayım ellerine sağlık pasta nefis görünüyor. Ellerin dert görmesin sevgiyle kal.

tatli-tuzlu hat gesagt…

Ebrucum bazen yorumlar yerine ulasmiyor, bendede oluyor bu malesef.Sagol canim cok tesekkür ederim,kendine iyi bak.

Damak Tadı hat gesagt…

Sevgili Şeker,
Ne kadar güzel yapmışsın ellerine sağlık canım.Schnecken gibi olmuş yoksa ondan mı??Üstelik içine Quark da koymuşun ahh tatlım ahhh.
Ne marifetlisin sen böyle şekerrr.
Tekrar ellerine sağlık canım.İnan canım çok çekti,eğer kısmet olur da Almanya'ya gidersem sanırım pastanelerden ve Tchibo'dan dışarı çıkmam.Biliyor musun artık Tchibo burda da var.Fakat pastalar ne yazıkki burdan canım.Oraya mail yazdım ama şimdilik mümkün olmadığını söylediler.Bakalım benim için belki bir pastacı gönderirler ne dersin şekerrr.Kocaman öperim seni.Senden bişey rica etsem kaufların önünde BERLİNER satılırdı (Düsseldorf'ta iken)mutlaka yine vardır.Benim için bir tane alıp böyle ağzının kenarlarını üstünü başını batıra batır yiyip,sonrada şöle şöle bir silkinip o pudra şekerlerini atar mısın üzerinden.))Yapar mısın?? efendim duyamıyorum,tamam mı ??oleyyyy yaşasıınnnnnnnnn..

Şimdi sana ve ailene çok güzel bir hafta diliyorum,her şey gönlünce olsun canım..

Sevgiyle kal daima..

Tijen hat gesagt…

harika görünüyor bunlar behiye'cigim! uzanip bir parçasini koparasim geldi. ellerine saglik..
tijen

tatli-tuzlu hat gesagt…

Gül schnecke degil ama tek tek yapilsa schnecke olur bunlar. Bunun asil adi gefüllter Rosenkuchen,ama dur simdi aklima girdin sen, bunlari bide schneke olarak yapiyim teker teker. Sanada güzel bir hafat diliyorum canim gülüm.
Bak unutuyordum,Berliner yerim senin icin canim.unuttunmu onlari kisin satiyorlar kauflarin önünde mis gibide kokuyorlar ama simdi marketlerdede var alip yerim bide resmini cekerim yayinlarim ohhhhhhhhh. Sende bu kadar alman pastalarinin tarifi var, berlinerlerin yokmuki gül. Öptüm, sevgileimi yolluyorum