Montag, Februar 19, 2007

Kek Ye #19 Etkinligi Hashasli Kek

Bu ayki etkinlige ev sahipligi yapan sevgili Aysenura http://www.kekevi.com secmis oldugu konudan dolayi ve ev sahipli yaptigin icin tesekkür ediyorum,kolay gelsin diyorum. Hamur malzemesi :
  • 375 gr un
  • 1 paket yas maya/kuru maya
  • 50 gr seker
  • 1 paket vanilin
  • 1 tutam tuz
  • 200 ml ilik süt
  • 75 gr eritilmis ve sogutulmus tereyagi/ margarin

Hazirlanisi:

  • Maya ilik sütün icerisinde eritilir,geriye kalan hamur malzemeside süte eklenir ve iyice yogrulur,ele yapismayan ve yumasak bir hamur olmali. Hamuru mayalanip iki katina cikmasi icin sicak bir yerde bekletin. (Bu arada ic malzemeyi hazirlayin)Hamuru tekrar tezgahin üzerinde cok kisa yogurun ve firin tepsisinin büyüklügünde acin,yaglanmis tepsiye hamuru yerlestirin.

Ic icin:

  • 500 gr cekilmis hashas
  • 125 gr seker
  • 1 paket vanilin
  • 1 yemek kasigi limon suyu
  • 75 gr eritilmis tereyagi/margarin
  • 125 ml sicak süt
  • 75 gr kuru üzüm

Icin hazirlanisi:

Has hasi derin bir kaba koyup üzerini örtecek kadar kaynar su ilave edip 15 dk. kadar bekletin. Süzgece bosaltip suynun iyice süzülmesini saglayin.Ic malzemede verilenlerin hepsinide has hasa ekleyip iyice karistirin macun gibi olsun. Sogumasi icin bekletin.Soguduktan sonra hamurun üzerine, heryerine geleck sekilde yayin.

Üzerine:

  • 200 gr un
  • 1000 gr seker
  • 1 paket vanilin
  • 100 gr tereyagi/ margarin

Hazirlanisi:

Buzdolabinda beklettiginiz soguk yagi kücük parcalara bölüp,geriye kalan malzemeyide ekleyip yogurun, topak topak olmali. Bu karisimida hashasli malzemenin üzerine yayin. Öncelikle firinin isisi 180° getirilir ve kek 25-30 dk. üzeri kizarana kadar pisirilir.

Afiyet olsun


6 Kommentare:

hayat hat gesagt…

Merhaba Behiyecim,haşhaşlı kek harika görünüyor.Ellerine sağlık.Vitamin deposu gibi olmuş çok da güzel anlatmışsın.

Görüşmek üzere ablacım sevgiler..

umran hat gesagt…

ellerine saglik,burada hasahas ezmesi bulmak cok zor ama . severim ben hashas ezmesini tarifin de cok hos.sevgiler

Unknown hat gesagt…

Bende aslen afyonlu olarak cok severim hashasi ellerine aglik cnm.

Bu arad iki post evvel yrum birakmistim aldin dimi cnm...

sevgiler

hatice hat gesagt…

Merhaba,
haşaşlı kek tarifiniz çok değişik ve nefis gözüküyor, haşaşı bir çok tarifde kullanıyordum, kekde de deniycem, ellerinize sağlık....

Anonym hat gesagt…

Selam şekerim,
Çok güzel olmuş kekin ellerine sağlık..
Bende yapmıştım haşhaşlı geçenlerde..Zaten ben ve kardeşim aklımızı haşhaşlılarla bozduk bu aralar..Ama sadece Almanya'da yapılanlarla.))Bu yüzden Almanca kitabımdan esinlemeler yapıyorum bu konuda..öPÜYORUM YANAKLARINDAN,SEVGİYLE KALIN..

Gül/d.tadı

sevdamavisi hat gesagt…

Sevgili Behiye,
ellerine sağlık kek çok güzel olmuş. Elimde de çok haşha vardı artık kek yaparım. sevgiler