Dienstag, Dezember 26, 2006

Ye#Özel Yilbasi ve Bayram Menüsü "Sürpriz alabalik"

Sevgili Sonianin ev sahipligi yapmis oldugu Ye#Özel Yilbasi ve Bayram etkinligine Sürpriz alabalik tarifiyle katiliyorum.Soniacigim sana ev sahipligi yaptigin icin tesekkür ediyorum ve kolay gelsin diyorum.


Aslinda yilbasini kutlamiyoruz ama o gece gec saatlere kadar oturuldugu icin haliyle atistirmak icin birseyler hazirlaniyor.Ama bu sefer yilbasinin vede bayramin ayni güne denk gelmesi bizim icin iyi oldu,yoksa gec saatlere kadar misafir agirlayipta gülüp eglenmek mümkün olmuyor türkiyedeki gibi. Ben bu tarifi sadece etkinlik icin veriyorum,biz o gece annemlerde toplanip cig köfte yapmayi düsünüyoruz.Insallah o gece yapilanlarin resimlerini cekip yayinlarim.


Simdiden herkesin Bayramini ve yeni yilini kutluyorum,sevgiyle kalin.

Malzeme:
  • 6 tane alabalik, her biri 300 gr`lik
  • 2 yumurta
  • 2 su bardagi sirke
  • 1 su bardagi sivi yagi
  • 2 dis sarimsak
  • 1 tutam kiyilmis adacayi yapragi
  • 1 cay kasigi kekik
  • 1 cay kasigi rezene tohumu
  • tuz, karabiber

Hamur icin:

  • 1 kg un,aldigi kadar su
  • 1 cay kasigi tuz

Yapilisi:

  • Temizlenmis baliklari yikayip kurulayin. Derin bir tencerede yagi, sirke, ezilmis sarimsak,rezene tohumu,kekik,adacayi,tuz ve karabiberi karistirin.Baliklari ilave edin 2-3 saat bekletin.
  • Hamur malzemeleriyle kulak memesi yumusakliginda bir hamur yogurun. Merdane ile yarim santim kalinliginda acip baligi saracak büyüklükte 6 tane dikdörtgen hamur hazirlayin. Her bir hamurun ortasina bir balik koyup baligin bicimini alacak sekilde sIkica sarin.
  • Üzerine kücük hamur parcalariyla balik pulu deseni yapin. Hazirladiginiz balikli ekmekleri yaglanmis tepsiye dizip üzerlerine cirpilmis yumurta sürün. Yaklasik 40 dk. pisirin.Sicak olarak servis yapin.

Bu tarifi Hürriyetin yemek zevki dergisinden aldim,önceden yapmistim ama resmi yoktu bende dergiden resmini cektim.Baligi yaparkende ada cayi ve rezene tohumu yoktu kullanamamistim.Ama eminimki bahratlarin hepsi kullanildiginda tadi dahada güzel olacaktir.Herkese kolay gelsin.

8 Kommentare:

hayat hat gesagt…

Merhaba behiyecim,sürpriz alabalık nefis görünüyor eline sağlık.hayırlı bayramlar ve iyi yıllar herşey gönlünüzce olsun sevgiler..

Anonym hat gesagt…

Yeni yılınızı ve bayramınızı en içten dileklerimle kutluyorum;)))
SEVGİ VE DE MUHABBETLE...

Anonym hat gesagt…

Merhaba, süpriz balık çok hoş olmuş ellerine sağlık...
Benim sayfama ulaşamamanın sebebi linklerinde yanlış olmam...
http://mutfaksohbetleri.blogspot.com olarak değiştirirsen sevinirim...
Sevgilerimle, nice yıllara, nice bayramlara...

OUR BEAUTIFUL HOUSE&GARDEN hat gesagt…

Yeni yilinizi ve Bayraminizi kutlar, tüm dileklerinizin gerceklesmesini dilerim. Sevgiler Sonia...

OUR BEAUTIFUL HOUSE&GARDEN hat gesagt…
Der Kommentar wurde von einem Blog-Administrator entfernt.
sevdamavisi hat gesagt…

Ellerinize sağlık çok güzel ve farklı olmuş.
iyi bayramlar

Anonym hat gesagt…

Super sirin bir sunum olmus, Behiye:)
Guzel bir bayram ve mutlu bir yil gecirmeni diliyorum

CaDı hat gesagt…

Merhaba, ellerinize sağlık görünüşü süper! Merak ettiğim ise balığı kafasıyla birlikte mi hamura sarıyoruz? Yoksa bu şekli alması zor olur sanıyorum? Paylaştım için de teşekkürler:)